امروزه با پیشرفت جوامع، دنیای کسب و کار تغییرات زیادی داشته است و مدیریت کسب و کار ها با چالش هایی روبرو شده است. رقابت، کار سخت و دشواری شده و مدیران کسب و کارها می بایست خود را برای هر گونه تغییر رویکرد متناسب با بازار کسب و کار آماده کنند. بنگاه های اقتصادی کوچک و SME ها یا به عنوان دیگر استارتاپ ها پس از مدت کوتاهی شکست می خورند.

این شکستها ناشی از نبود دانش مدیریت بهینه در این شرکت می باشد. شرکت های کوچک با بودجه محدود و اندک دایر می شوند و شروع به کار می کنند. متأسفانه به دلیل نبود دانش مدیریت کسب و کار – مدیریت بازاریابی و تبلیغات – مدیریت بهینه منابع انسانی و فیزیکی – ارتباطات و روابط عمومی – مدیریت ارتباط با مشتری و رضایتمندی آن ها – مدیریت بحران و چالش ها و از همه مهمتر مدیریت تأمین بودجه و درآمد زایی، دچار مشکل شده و از بین می روند. از سویی هلدینگ ها و شرکت های بزرگ نیز با این مشکلات در سطح های بالاتر مواجه هستند. مدیران تصمیم گیر و برنامه ریز می بایست دانش مدیریت خود را پیوسته به روز رسانی کرده تا بتوانند با توجه به تغییرات دنیای کسب و کار، رویکردهای خوبی برای سازمان و شرکت خود در نظر بگیرند.