موسسه ساتال

مرکز آموزش ، پژوهش و توسعه کسب و کار

۱۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

سوالات چهار گزینه تذکره الکترونیکی همراه با پاسخ

نمونه سوالات چهار جوابه تذکره الکترونیکی همراه با کلید جوابات

سوالات چهار جوابه تذکره

نمونه سوالات فورم های تذکره الکترونیکی همراه با کلید جوابات

نمونه سوالات

71-ماده پانزدهم طرزالعمل ریاست انسجام امور تذکره تابعیت در مورد یکی از موضوعات ذیل بحث می کند؟

(1) اصلاح سن مندرج تذکره
(2) درج تغییر حالت مدنی در تذکره
(3) تصب فوتوی تذکره ها
(4) تجدید فوتوی تذکره
گزینه (((4))) درست است.
———————————————————————————-
72-در قانون اساسی کشور،اصل ذیل قابل تعدیل نمی باشد؟

(1) تعیین رییس جمهور
(2) لغو شورای ملی
(3) لغو کابینه
(4) پیروی از دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی
گزینه (((4))) درست است.
———————————————————————————-
73-در صورت مفقود شدن تذکره تابعیت به اساس رسید اعلان حداقل چند رسانه همگانی مثنی آن توزیع می گردد؟

(1) 2 رسانه
(2) 3 رسانه
(3) 4 رسانه
(4) 1 رسانه
گزینه (((4))) درست است.
———————————————————————————-
74-تذکره تابعیت در حالت ذیل تجدید می گردد؟

(1) اکمال سن 17 سالگی
(2) مفقود شدن
(3) هیج کدام
(4) حریق شدن
گزینه (((1))) درست است.
———————————————————————————-
75-تاریخ صدور تذکره تابعیت در یکی از موقعیت های ذیل قرار دارد؟

(1) عقب تذکره
(2) همه درست است
(3) طرف راست تذکره
(4) طرف چپ تذکره
گزینه (((3))) درست است.
———————————————————————————-
76-مورد ذیل جرم پنداشته شده مرتکب آن طبق أحکام قانون مورد تعقیب على قرار می گیرد؟

(1) تبدیل نام شخص در تذکره تابعیت الى اکمال 18 سالگی توسط مرجع مربوطه
(2) قصدا شکستاندن یا خراب نمودن تذکره تابعیت
(3) هیچ کدام
(4) تصحیح نام در تذکره تابعیت توسط مرجع ثبت احوال نفوس
گزینه (((2))) درست است.
———————————————————————————-
77-تبعه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در خارج ، تحت حمایه یکی از کشور های زیر قرار دارد ؟

(1) جوامع بین المللی
(2) افغانستان
(3) افغانستان و کشور خارجی که شخص در آن زندگی می کند
(4) کشور خارجی که شخص در آن زنده گی می کند
گزینه ((()2)) درست است.
———————————————————————————-
78-در یکی از حالات ذیل بدون اعلان و تصدیق دو نفر ، تذکره مثنی توزیع می گردد؟

(1) عدم تطبیق عکس با رویت ظاهری
(2) فرسوده شدن تذکره اصلی
(3) مفقود شدن تذکره اصلی
(4)حریق شدن تذکره اصلی
گزینه (((2))) درست است.
———————————————————————————-
79-اشخاص خارجی بدون در نظر داشت یکی از تعلقات زیر به تابعیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان پذیرفته شده می تواند؟

(1)زبانی
(2)همه درست است
(3)جنم و تحصیل
(4)نژادی
گزینه (((2))) درست است.
———————————————————————————-
80-شخص بدون تابعیت و یا تبعه خارجی با یکی از شرایط ذیل به تابعیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان پذیرفته شده می تواند؟

(1) اکمال سن 18
(2)اقامت بیش از پنج سال در قلمرو جمهوری اسلامی افغانستان
(3)تقدیم درخواست مبنی بر طلب تابعیت
(4) همه درست است

گزینه (((4))) درست است.
———————————————————————————-

معلومات مختصر؛

نام: سوالات تذکره الکترونیکی
تعداد سوالات: 115
زبان نوشتاری: فارسی
تعداد صفحات: 10
فارمت: PDF

ساتال تیم

دانلود رایگان کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم جمعی از نویسندگان

  • مشخصات این فایل :
  •  
  • عنوان : تفسیر موضوعی قرآن کریم
  • نویسنده : جمعی از نویسندگان
  • زبان : فارسی

 با توجه به شرایط ویژه مخاطب قشر دانشجو در ایام کرونا و دسترسی به کتب عمومی مورد نیاز نسخه کم حجم و با کیفیت پایین این کتب با درج منبع بارگذاری کننده در انتهای پست قرار گرفت لذا خواهشمندیم برای حمایت از این اثر ارزشمند حتما نسخه های اصلی و باکیفیت تر را از وبسایت ناشر یا کتاب فروشی های معتبر تهیه بفرمایید

 

توضیحات :

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم، تنوع و گستردگی و جذابیت ساختار و معارف قرآن سبب شده است این کتاب آسمانی از منظرهای گوناگون مورد بررسی اندیشمندان و دین پژوهان قرار گیرد. از تدبر و مطالعه در آیات قرآن وسخنان پیامبر در می یابیم که جاودانگی قرآن با سه عامل اساسی که از آنها به اسرار و رموز و جاودانگی قرآن یاد میشود تضمین گردیده است.
کتاب حاضر از مجموعه کتب درسی دانشگاهی است.در این پست برای شما همراهان و دانشجویان عزیز کتاب دروس عمومی تفسیر موضوعی قرآن کریم جمعی از نویسندگان را گردآوری نموده ایم که در ادامه می توانید به صورت رایگان دانلود کنید.

 

 

 

 
جعبه دانلود
 
 
 
 
 
منبع:سایت فروش فایل مهندسان جوان ایرانی

 

 

 

ساتال تیم

دانلود کتاب معارف اسلامی 1 محمد سعیدی مهر-امیر دیوانی

دانلود رایگان معارف اسلامی 1 نوشته محمد سعیدی مهر-امیر دیوانی سال 1379 ترجمه

ردی‍ف‌:6700625
ع‍ن‍وان‌:معارف اسلامی 1
پ‍دی‍دآورن‍ده‌:محمد سعیدی مهر-امیر دیوانی
س‍ال‌ ان‍ت‍ش‍ار:1379
ن‍وع‌ م‍درک‌:کتاب های خاص
ش‍م‍اره‌ م‍درک‌:19001577
ناشر:اختران
مترجم:
توضیحات: لیست کتاب های خاص در نمایشگاه 1379 توسط محمد سعیدی مهر-امیر دیوانی
کتاب های مرتبط:روز معلم نوشته مهوار، ساویسا و توسعه به مثابه آزادی نوشته سن، آمارتیا کومار

دانلود

 

 

دانلود فایل ها

 

 

 

تصویر مربوط به دانلود دانلود کتاب معارف اسلامی 1 محمد سعیدی مهر-امیر دیوانی

توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد...

ساتال تیم

روانشناسی سازمانی

روانشناسی سازمانی عبارت است از علم بررسی مجموعه عوامل و متغیرهایی که رفتار فرد را در دنیای کار تحت تأثیر قرار می‌دهند. بطور کلی روانشناسان سازمانی رفتار را در موقعیتهای کاری مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهند.

تاریخچه روانشناسی سازمانی

قبل از سال 1900 حتی نامی از روانشناسی سازمانی وجود نداشت. تا اینکه روانشناسی به نام برایان مقاله‌ای در این باره که چگونه تلگرافچیهای حرفه‌ای مهارت خود را در زمینه فرستادن و گرفتن پیام توسعه دهند، انتشار داد. چند سال بعد در سال 1904 مطالعه روانشناختی تحت عنوان فعالیتها و کنشهای بهم پیوسته که در زندگی روزانه آشکار می‌شود، انجام گرفت که گامهای آغازین در مطالعات مربوط به حوزه روانشناسی سازمانی بود. سه شخص به عنوان پدران بنیان گذار روانشناسی سازمانی شناخته شده‌اند که هر چند بطور مستقل کار کرده‌اند، ولی در اصل آنها آشکارا همپوشی داشته است.

والتر دلیل اسکات به عنوان یک روانشناس بر این نکته تأکید داشت که رهبران مؤسسات بازرگانی در تبلیغات خود نیاز به کاربرد علم روانشناسی دارند. فردریک تیلور ارزش طراحی مجدد شرایط کاری را برای دستیابی به بازده والتر برای کارخانه و دستمزدی بهتر را برای کارگران محقق ساخت. هوگو مونستربرگ یک روانشناس آلمانی یا آموزش آکادمیک سنتتی بود. او به کاربرد روشهای سنتی روانشناسی به مشکلات عملی صنعت علاقمند بود. او در کتاب خود گزینش کارکنان ، طراحی شرایط کار و کاربرد روانشناسی فروش را مورد بحث قرار داده است. بعد از جنگ جهانی اول و دوم روانشناسی سازمانی توسعه بیشتری پیدا کرد و قلمرو تخصصی خود را وسعت داد.

زمینه‌های روانشناسی سازمانی

استخدام و گزینش کارکنان

استخدام و گزینش کارکنان برای محیطهای کاری ، ادارات ، سازمانها ، کارخانجات و ... حائز اهمیت فراوانی است. نیازهای یک سازمان ، تواناییها و قدرتهای لازم برای احراز یک وظیفه و شغل انتخاب افراد مناسب طراحی می‌سازد. روانشناسی سازمانی در بررسی ویژگیهای افراد مفید برای احراز یک شغل نقش اساسی دارند.

ارزیابی عملکرد کارکنان

برای نظارت بر چگونگی پیشرفت کار در یک محل کاری نیاز به بررسیها و ارزیابیهای مختلف از عوامل دخیل در چگونگی عملکرد است. بر این اساس لازم است برای رفع مسائل احتمالی عملکرد کارکنان مورد بازبینی و ارزیابیهای مناسب قرار گیرد. روانشناسان سازمانی تحقیقات متعددی را در چگونگی انجام این ارزیابیها انجام داده‌اند که در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توسعه و آموزش کارکنان

روانشناسان سازمانی مسائل پیرامون توسعه و آموزش نیروی انسانی را نیز در خط مشی وظایف خود می‌دانند. در برخی از حرف و مشاغل نیاز به آموزش و توسعه با شدت بیشتری احساس می‌شود که روانشناسان سازمانی چگونگی و شیوه انجام این امر را عهده دار هستند و بهترین روشها را پیشنهاد می‌کنند.

انگیزش و خشنودی شغلی

بررسی رضایت شغلی کارکنان مسأله‌ای است که توجه بسیاری از اقشار شغلی را به خود جلب کرده است. فقدان و احساس خستگی و نارضایتی شغلی با کاهش عملکرد کارکنان ارتباط تنگاتنگ دارد. روانشناسان سازمانی به دنبال ارائه روشهایی هستند که انگیزش شغلی و خشنودی شغلی کارکنان را بالا ببرند.

محیط کار (بهداشت ، ایمنی ، استرس)

در بررسی عواملی که در محیط فیزیکی و روانی کار نقش مهمی روی افراد دارند. روانشناسان سازمانی نفوذ زیادی دارند، این روانشناسان در چگونگی طراحی فیزیکی محیط اعم از نور ، صدا ، رنگ ، طراحی تجهیزات و ایجاد محیط روانی و ارتباطی مناسب نقش مهمی ایفا می‌کند.

روانشناسی مهندسی

طراحی ابزار کار و تجهیزاتی که در برخی مشاغل کاربرد دارد با مسائل روانشناختی افراد در ارتباط هستند. روانشناسان سازمانی توصیه‌های مفیدی را برای طراحی این ابزار به روانشناسان مهندسی ارائه می‌کنند.

نیازهای ارباب رجوع و مصرف کننده

توجه به نیازهای ارباب رجوع مورد توجه روانشناسان سازمانی است که در پیشبرد اهداف سازمان ، کارخانه یا شرکت نقش مهمی دارد. طلب رضایت ارباب رجوع یا مصرف کننده در واحدهای تولیدی با راه کارهای روانشناسی سازمانی عملی است.

مدیریت و رهبری

استفاده از راه کارهای مدیریتی مناسب و قوی و سبکهای رهبری از جمله مباحثی است که روانشناسان سازمانی به آن می‌پردازند. اینکه کدام شیوه مدیریتی و رهبری می‌تواند نتایج بهینه‌ای به همراه داشته باشد، نتیجه تحقیقات و پیشنهادات این روانشناسان است.

روشهای پژوهش در روانشناسی سازمانی

این دسته از روانشناسان از شیوه‌های مختلف پژوهشی استفاده می‌کنند، به این دلیل که اغلب راه کارهای خود را از یاخته‌های تحقیقاتی که انجام می‌دهند، بدست می‌آورد. تمام روشهای رایج در روانشناسی و علوم انسانی کاربرد خوبی در این تحقیقات دارد، از جمله روشهای مشاهده ، مصاحبه ، پرسشنامه نگرش سنجی و ... .

 

 

 

منبع: رشد

ساتال

اداره پست شهرک امام تبریز

نظرات کاربران در مورد اداره پست شهرک امام
  •  
    مبل برمودا (پیشاهنگ) یکشنبه 14 شهریور ماه 1400
     

    برای من چندین بار جنس ارسال شده اصلا به محل آدرس تحویل نمیدن و کسی هم نیست رسیدگی کنه و نظرات اکثرآ هم همین انتقاده یعنی چی مثلا ؟؟؟ خوب طرف خونه نیست یه زنگ بزن و هزینه تماس را بگیر والله .....

  •  
     
    مکتبی (پیشاهنگ) چهارشنبه 08 اردیبهشت ماه 1400
     

    اداره پست شهرک امام کارکنان بی مسئولیت و بی دقتی داره، بسته هارو درست تحویل نمیدن ونگه میدارن و اصلادلسوز نیستن

  •  
    sarmadi (پیشاهنگ) جمعه 03 اردیبهشت ماه 1400
     

    اداره پست شهرک امام غیرمسؤل و بی نظم، مدیریت ضعیف، محموله های پستی بسیار دیر تحویل داده می شوند، شلوغ

     

     

    ۴ روز قبلجدید
    والا من فکر میکردم فقط مال من رو نمیارن ولی ظاهرا این عادت پست این منطقه هست
    و همه شاکی هستن
    خلاصه اینکه با تیپاکس و چاپار کار کنید بهتره
     
     
     
    ۲ ماه قبل
    بسته رو نمیارن تحویل بدن الکی زنگ میزنن میگن آوردیم خونه نبودین در حالی که خونه بودیم اگه قرار بود خودمون تحویل بگیریم میگفتم از ترمینال بفرسته الکی پول پست نمیدادیم مسخره ها
     
     
     
    ۵ ماه قبل
    کاش اداره پست یک همراه به نامه رسانا اختصاص بدن تا بتونن در صورت نبودن در منزل به شماره روی بسته زنگ بزنن،بگن به کی تحویل دادیم،دیگه بر نگردونن اداره پست،تا ماهم مجبور نشیم خودمون دوباره کرایه بدیم ،بریم از اداره پست بگیریم
     
     
     
    ۷ ماه قبل
    متاسفم واسه این بی برنامگی در دیر تحویل دادن ها و عدم پاسخگویی تون
     
     
     
    ۹ ماه قبل
    بسته منوو به کی دادین بی مسئولیت هااا، خدا ازتون نگذره، مگه روی بسته شماره موبایل ندارم، مگه ادرس و نام ندارم، به کی دادین بسته پستی من روووو، همه ازتون ناراضی هستن
     
     
     
    یک سال قبل
    تحویل ندادن پست های سفارشی و عدم پاسخگویی ؛ دقت کم در تحویل کالای پستی ، نبود پشتیبانی و امکانات کافی ،بودن نامه رسان بی مسئولیت . نبود عملکرد مناسب درقبال قوانین.
     
     
     
    یک سال قبل
    نماینده ای ، بازرسی کسی نیست اینجارو بررسی کنه ؟ چه وضعشع ؟
     
     
     
    یک سال قبل
    یه اداره مسخره و بی در و پیکر که دوبار بسته من رو گم کردند!یکیش رو بعد از دوماه پیداکردن اون یکی رو نه!!!
     
     
     
    ۳ سال قبل
    فقط دو روز کاری دو شنبه و چهارشنبه،واقعا که...
     
     
     
     

     

ساتال تیم

دوره ICDL

دوره کاربر ICDL

معرفی دوره

دوره کاربر ICDL قدم اول در یاد گیری کامپیوتر است که در عصر حاضر برای هر کسی لازم است و شامل هفت مهارت زیر است که بعد از گذراندن  دوره کاربر ICDL کارآموز می تواند در آزمون فنی و حرفه ای شرکت نماید و مدرک سازمان فنی و حرفه ای دریافت نماید که قابل ترجمه و معتبر در بیشتر کشورها است.

مهارت اول :

مفاهیم پایه فن آوری اطلاعات و آشنایی با مبانی کامپیوتر

در این مهارت داوطلب لازم است که ساختمان فیزیکی کامپیوتر شخصی را بشناسد و مفاهیم پایه فناوری اطلاعات ازجمله:ذخیره کردن داده‌ها، حافظه، کاربردهای نرم‌افزاری مبتنی بر کامپیوتر در جامعه، کاربرد شبکه‌های اطلاعاتی در پردازش و توزیع اطلاعات را بداند.داوطلب همچنین باید درک کند که چرا و چگونه سیستمهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در هر سازمان و شرکتی برپا شده است.علاوه بر این لازم است داوطلب به امنیت اطلاعات و موضوعات حقوقی و قانونی مرتبط با کامپیوتر نیز توجه کافی داشته باشد.

مهارت دوم :

استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایلها و آشنایی با سیستم عامل ویندوز

در این مرحله داوطلب لازم است نشان دهد دانش و صلاحیت لازم برای استفاده از عملکرد پایه کامپیوتر شخصی و سیستم عاملش را داراست،وی همچنین باید قادر باشد بطور موثر با محیط رومیزی(Desktop) سیستم عامل کار کند.او همچنین باید قادر باشد که فایلها و فهرستها و زیرفهرستها را مدیریت و سازماندهی نماید و بداند چگونه آنها را کپی کند، انتقال دهد و حذف نماید.داوطلب همچنین باید قادر باشد با آیکونها (Icon) به خوبی کار کرده و پنجره‌ها را اداره نماید.علاوه بر اینها وی باید بتواند از ابزارهای جستجو، ویرایش و مدیریت چاپ که همراه سیستم عامل است به خوبی استفاده نماید.

مهارت سوم :

آشنایی و کار با اینترنت و پست الکترونیکی ایمیل

داوطلب لازم است توانایی انجام امور پایه جستجو در وب را با استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی و موتورهای جستجوی رایج داشته باشد.همچنین باید بتواند نتایج جستجو را بررسی نموده و صفحات موردنظر خود را نشان کند و گزارشات جستجو و صفحات وب را چاپ نماید.داوطلب باید قادر باشد از نرم‌افزارهای پست الکترونیک برای ارسال و دریافت پیام، الحاق کردن یک فایل به پیام، سازماندهی و مدیریت پیامها در فهرست و زیرفهرستها استفاده نماید.

مهارت چهارم :

واژه پرداز  Word

در این مهارت داوطلب لازم است نشان دهد توانایی استفاده از کاربردهای واژه‌پردازها در کامپیوتر شخصی را داراست،او باید درک توانایی انجام دستورات پایه مرتبط با ایجاد، شکل‌دادن و اتمام یک متن در واژه‌پرداز را داشته باشد.همچنین داوطلب باید نشان دهد صلاحیت لازم برای استفاده از قابلیتهای پیشرفته‌تر واژه پردازها مانند ایجاد جداول استاندارد،استفاده از عکس و تصویر در یک متن، آوردن و انتقال یک شی در متن را داراست.

مهارت پنجم :

صفحات گسترده Excel

در این مهارت لازم است داوطلب مفاهیم پایه صفحه‌گسترده‌ها را فهمیده و نشان دهد توانایی استفاده از کاربردهای صفحه گسترده در کامپیوتر شخصی را داراست.او باید دانش و توان انجام دستورات پایه مرتبط با توسعه، شکل‌دادن و استفاده از یک صفحه گسترده را دارا باشد.همچنین باید بتواند اعمال ریاضی و منطقی استاندارد را با استفاده از فرمولها و توابع پایه انجام دهد.داوطلب همچنین باید نشان دهد صلاحیت لازم را برای استفاده از قابلیتهای پیشرفته‌تر صفحه‌گسترده‌ها مانند آوردن و اتصال یک شی و ایجاد نمودارها داراست.

مهارت ششم :

بانکهای اطلاعاتی Access

در این مهارت لازم است داوطلب مفاهیم پایه بانکهای اطلاعاتی را فهمیده و نشان دهد توانایی استفاده از بانکهای اطلاعاتی در کامپیوتر شخصی را داراست.این مهارت به دو بخش تقسیم می‌شود اولین بخش، مهارت و توانایی داوطلب در طراحی یک بانک اطلاعات ساده با استفاده از بسته‌های نرم‌افزاری استاندارد استو دومین بخش، توانایی او را برای بازیابی اطلاعات از یک بانک اطلاعات ایجاد شده (با استفاده از ابزارهای موجود درخواست و جستجو ، انتخاب و مرتب‌سازی) ارزیابی می‌کند.همچنین داوطلب باید قادر به ایجاد و اصلاح گزارشها باشد.

مهارت هفتم :

ارائه مطلب Powerpoint

در این مهارت لازم است داوطلب، شایستگی خود را در استفاده از ابزارهای ارائه مطالب در کامپیوتر شخصی نشان دهد.او باید قادر باشد وظایفی همچون ایجاد، شکل دادن و آماده کردن مطالب برای ارائه و نمایش را انجام دهد.وی همچنین باید توانایی ایجاد ارائه‌های متفاوت متناسب با مخاطبان و موقعیتهای مختلف را دارا بودهو بتواند اعمال پایه برای کار با گرافیک و نمودارها و استفاده از انواع موثر نمایش اسلاید را انجام دهد.

جلسات دوره

  • آشنایی با مبانی کامپیوتر IT
  • آموزش ویندوز
  • آموزش اینترنت و سرچ کردن
  • آشنایی با برنامه Outlook
  • آموزش Word
  • آموزش Excel
  • آموزش Poerpoint
  • آموزش Access

    مخاطبین دوره

    دوره کاربر ICDL دارای پیش نیازهایی می باشد که قبل از ثبت نام می بایست به آنها توجه کنید تا در ادامه آموزش به مشکل نخورید.

    این دوره برای چه کسانی توصیه می شود؟
    • صاحبان کسب و کاری که به فکر ورود قدرتمند به دنیای مجازی هستند.
    • برای افرادی که علاقه دارند.
    • افرادی که میخواهد به استخدام شرکتی درآیند
    این دوره برای چه کسانی توصیه نمی شود؟
    • کسانی که از درآمد کنونی خود رضایت کامل دارند.
    • کسانی که علاقه دارند تا با روش های قدیمی، فعالیت نمایند.
     
     
     
     

    مدرسین دوره

     

    مهندس حسین جمالی

    مدرس کامپیوتر با بیش از 12 سال سابقه آموزشی

    با بیش از 12سال سابقه تدریس، تدریس تمامی سرفصل ها با بالاترین متد های روز دنیا مدرس ، نیکوپردازش و آموزشگاه کامپیوتر نیکوپردازش است.

     

    خانم مهندس آوا حسینی

    مدرس کامپیوتر با بیش از 10 سال سابقه آموزشی

    مدرس کامپیوتر با بیش از ۱۰سال سابقه تدریس، تدریس تمامی سرفصل ها با بالاترین متد های روز دنیا

    درخواست مشاوره

    شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشی مجموعه نیکوپردازش استفاده نمائید.

     

    مشاوران آموزشی
    نیکوپردازش

    پاسخگوی شما هستند

    ثبت نام در دوره

    اطلاعات دوره

    • نحوه پرداخت: نقدی و اقساطی
    • شروع دوره:با هماهنگی
    • زمان دوره: 20 جلسه
    • روزهای برگزاری دوره: شنبه تا چهارشنبه
    • ساعات برگزاری: صبحها 10 تا 12 - عصرها 16 تا 18
    • نحوه برگزاری دوره: به صورت حضوری و آنلاین که کلاسهای آنلاین فایل ویدئویی هر جلسه، بعد از برگزاری جلسه حضوری از طریق پنل کاربری در سایت نیکوپردازش در دسترس است (امکان دانلود جلسات برگزار شده همیشه برای شما فراهم است)
    • مکان آموزش: محل آموزشگاه
    • آدرس: تهران، سعادت آباد، پل مدیریت، بین خیابان علامه جنوبی و چهار راه مسجد، پلاک 27، طبقه سوم، واحد 4
    • تلفن: ۰۲۱88682801
    ساتال تیم

    رشته مدیریت بازرگانی - بازار کار آینده

    رشته مدیریت بازرگانی به مثابه یک علم جز رشته های جدید در جهان است و پایه گذار آن تیلور در مکتب کلاسیک بوده است.  اما به عنوان رشته دانشگاهی و شروع تحصیل آن،  رشته مدیریت بازرگانی از فرانسه و دانشگاه ESCP Europe  فرانسه آغاز شده است.

    رشته مدیریت بازرگانی جز قدیمی ترین گرایش های مدیریت است که از سال 1333 هجری با عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در دانشکده حقوق دانشگاه تهران شکل گرفت.

    رشته مدیریت بازرگانی به دنبال آموزش و یادگیری چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه، و استفاده بهینه از امکانات بهینه است و به دانشجویان وظایف اساسی سازمان های بازرگانی، مسائل مربوط به مدیریت شرکت های بازرگانی، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به این مسائل، ارزیابی و تصمیم گیری و اجرا، آموخته می شود.

    کارشناسان مدیریت بازرگانی می توانند کسب و کار خود را شروع کنند و به کارآفرینی مشغول شوند.  همچنین مدیران بازرگانی می توانند به صورت پروژه ای و فریلنسری به ارائه مشاوره در زمینه کسب و کار در حوزه های تجاری و کارآفرینی بپردازند.

    دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یک دوره 4 ساله است و هدف این رشته تربیت افرادی است که بتوانند در سازمان‌ ها ، ادارات و موسسات دولتی و خصوصی ، در زمینه بازرگانی خدمت کنند. شناخت دقیق وظایف سازمان‌ های بازرگانی و افزایش مهارت و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به آن ‌ها از وظایف دانش‌ آموختگان این رشته می ‌باشد.

     

    مقایسه با مدیریت مالی

    رشته مدیریت مالی رشته پرطرفدار است و همه شرکت های بازرگانی و تجاری برای برقراری ارتباط صحیح و تصمیم گیری ها به مدیران مالی نیاز دارند. در کل مدیران مالی سریعتر و راحت تر وارد بازار کار می شوند اما مدیران بازرگان بیشتر آنها را استخدام می کنند.

     

    بازار کار و آینده شغلی

    فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در بخش های مختلف خصوصی و دولتی نظیر اداره امور تدارکات، اداره امور استخدامی و کارگزینی، اداره امور مالی، بازاریابی در سطوح مختلف از  بازاریاب تا مدیر بازاریابی، مدیریت تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ، بیمه ها و موسسات بانکی، حوزه های بازرگانی بین المللی، صادرات و واردات، بخش برند سازی شرکت ها، مراکز تحقیقات بازار شرکت ها، واحد فروش سازمان ها، و … مشغول به کار شوند.

    البته باید در نظر بگیریم که بیشتر شرکت ها و اداره ها برای استخدام مدیران بازرگانی آزمون استخدامی می گیرند و رقابت سخت بوده و کسی که زمان بیشتری برای مطالعه بهتر و مهارت بیشتر داشته باشد سریعتر استخدام خواهد شد.

    یکی دیگر از آپشن های این رشته است اینکه به صورت مستقل یک کسب و کار جدید و شخصی خود را راه بیاندازید.

    در ایران دو چیز عامل ورود شما به بازارکار و کسب در آمد زیاد می شوید که به ترتیب پول و پارتی است. البته مهارت هم مهم است.

     

    در جهان

    در بیشتر کشور ها مدیریت بازرگانی وجود ندارد و به رسمیت شناخته نشده است اما در برخی کشور ها متقاضی های زیادی برای این رشته وجود دارد ، در ایران مدیریت بازرگانی در قالب یک رشته مستقل است اما در دیگر کشور ها بازرگانی که دو نوع بوده و از زیر مجموعه های مدیریت است و گرایش های زیادی دارند مثلاً ما مدیریت بازرگانی را در انگلسی به صورت Business Administration و Business Management اما این ها دو رشته متفاوت هستند و مدیریت بازرگانی ایران بیشتر مختلط و شبیه به Administration است.

    وظایف  فرد در رشته مدیریت بازرگانی

    • نظارت بر اجرای صحیح و اثر بخش برنامه راهبردی
    •   نظارت بر انعقاد قرار دادهای خرید و فروش
    • نظارت بر ترخیص اقلام خریداری شده
    • انجام مطالعات بازاریابی و بازاریابی برای فروش محصولات
    • برنامه ریزی برای پیدا کردن تامین کنند گان جدید و درجه بندی آن ها
    • تدوین برنامه تولید بر اساس فروش فصلی و انجام تغییرات لازم روی آن
    • ارسال برنامه تدوین شده برای مدیر عامل جهت تایید واجرا در واحد تولید
    •  پیگیری برنامه تولید برای پاسخگویی به مشتری و ارسال محصول نهایی برای مشتری
    •  تدوین برنامه خرید بر اساس برنامه فروش تایید شده توسط مدیر عامل
    • پیگیری برنامه خرید و ارزیابی تامین کنندگان
    •  انجام کلیه کارها درباره مصالح شرکت
    •  ایجاد آرشیو ثبت کلیه اطلاعات خرید، فروش و …
    • برنامه ریزی تبلیغات برای معرفی محصولات تولیدی شرکت یا محصولات جدید
    •  ارزیابی اثر بخشی تبلیغات و برنامه های بازاریابی
    • برنامه ریزی برای آموزش کارشناسان در دوره های تخصصی
    • ارزیابی رضایت مندی مشتریان و پاسخگویی آن ها
    • ارائه خدمات به مشتریان ثابت و دارای گرید

    رشته مدیریت بازرگانی با رشته‌های مدیریت روانشناسی، اقتصاد، تحصیل در رشته حسابداری، رشته مهندسی کامپیوتر، حقوق، بازاریابی و آمار مرتبط است؛ دلیل ارتباط رشته مدیریت بازرگانی با این رشته‌ها در ادامه توضیح داده می‌شود. از آنجا که یک مدیر بازرگانی باید با نحوه عقد قرارداد‌ها آشنایی داشته باشد و قوانین حقوق تجارت، حقوق بین‌الملل و حقوق بازرگانی را بداند، رشته مدیریت بازرگانی را مرتبط با تحصیل رشته حقوق می‌دانند.

    پیشرفت در رشته مدیریت بازرگانی

    تسلط  نسبی بر زبان انگلیسی برای دانشجویان مدیریت بازرگانی ضروری است؛ چراکه آن ها در دوره کاری خود ممکن است با بسیاری از شرکت های تجاری خارجی مذاکره کنند.  همچنین متقاضیان این رشته باید قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل مسائل تجاری داسته باشند و با مهارت های هفتگانه ICDL آشنایی لازم را داشته باشند.

    وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

    فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی برای ادامه تحصیل می توانند به دو صورت اقدام کنند که عبارتند از؛

    • فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی می توانند با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در گرایش های کارشناسی ارشد بازرگانی شامل بازاریابی، سیاستگذاری (استراتژیک) ، تحول سازمانی  و  بازرگانی بین الملل ادامه تحصیل دهند.
    • همچنین دانش آموختگان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی می توانند در سایر گرایش های مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد شامل بازاریابی جهانگردی، برنامه ریزی توسعه جهانگردی، مدیریت دولتی (همه گرایش ها)، مدیریت صنعتی (همه گرایش ها)، مدیریت فناوری اطلاعات (همه گرایش ها)، مدیریت تکنولوژی (همه گرایش ها)، مالی (همه گرایش ها)، کارآفرینی (همه گرایش ها)، مدیریت منابع انسانی (همه گرایش ها)، مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای، مدیریت بازرگانی دریایی، مدیریت اجرایی (با 2 گرایش)، مدیریت امور شهری، مدیریت کسب و کار  (همه گرایش ها) ادامه تحصیل دهند.

    برخی از دروس این رشته عبارتند از :

    • حسابداری
    • اقتصاد کلان
    • روانشناسی ‌کار
    • آمار
    • ریاضیات
    • روش تحقیق در مدیریت
    • سیاست پولی و مالی

    طول تحصیل

    لیسانس مدیریت بازرگانی دارای ۱۳۴ واحد درسی است، که به طور اختصار در عکس زیر توضیح داده شده است.

    کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (فوق‌لیسانس) مدیریت بازرگانی در گرایش‌های بازرگانی بین‌الملل، بازاریابی، مدیریت استراتژیک، تجارت الکترونیک و بازرگانی داخلی ارائه می‌شود. ارشد بازرگانی بین‌الملل در ۳۲ واحد ارائه‌شده است.

    تحصیل در خارج

    زبان تحصیل در کشورهای مختلف ، عوامل مختلفی در تعیین زبان تحصیل در یک کشور مورد توجه هستند. فرهنگ، زبان ملی کشور، میزان مهاجرت به یک کشور، میزان تبادل فرهنگی و علمی دانشگاه‌های یک کشور با سایر کشورها از این دسته عوامل هستند. اما مدیریت بازرگانی در بیشتر کشور ها به صورت زبان انگلیسی تدریس می شود.

    دانشگاه های برتر مدیریت بازرگانی در جهان به ترتیب دانشگاه هاروارد ، آکسفورد ، استنفورد ، کمبریج .

    دانشجویان نخبه رشته مدیریت بازرگانی بیش از سایر دانشجویان دغدغه اخذ بورسیه از دانشگاه‌های مطرح جهان را دارند؛ شاید علت آن این است که دانشجویان اگر بتوانند بورسیه تحصیلی اخذ نمایند و به برترین دانشگاه‌های جهان در رشته مدیریت بازرگانی ورود پیدا کنند؛ می‌توانند با بزرگترین رهبران سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مطرح جهان آشنا شوند.

    بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان مطرح جهان در دانشگاه‌های مطرح سمینارها و سخنرانی‌هایی را برگزار می‌نمایند که می‌توان از وجود آنها بیشترین بهره را برد. خوشبختانه امکان بورسیه شدن در رشته مدیریت بازرگانی وجود دارد اما اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های مطرح به این راحتی‌ها امکان پذیر نیست؛ برای اخذ بورسیه از دانشگاه‌های مطرح جهان باید شرایط لازم را داشته باشید که در اینجا به طور مختصر شرایط اخذ بورسیه توضیح داده می‌شود.

    تسلط به زبان انگلیسی و مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره شش و نیم یکی از شرایط پذیرش دانشگاه‌های مطرح است. داشتن معرفی نامه از سوی اساتید مطرح مدیریت بازرگانی جزو شرایط بسیاری از دانشگاه‌های جهان است. شرکت در همایش‌های بین‌المللی در حوزه مدیریت بازرگانی، ارسال مقاله به کنگره‌های ملی و بین‌المللی در حوزه مدیریت بازرگانی می‌تواند در روند اخذ پذیرش شما موثر واقع شود. دانشجویانی که قصد اخذ بورسیه تحصیلی دارند باید بسیار اکتیو و فعال بوده و از هر فرصتی برای تقویت رزومه علمی و عملی خود استفاده نمایند.

    کشورهای متقاضی کار برای رشته مدیریت بازرگانی ، رشته مدیریت بازرگانی جزو رشته‌هایی است که بسیاری از کشورها آن را در لیست مشاغل مورد نیاز خود دارند. کشورهایی چون کانادا، آلمان، هلند و استرالیا مدیران بازرگانی موفق را به عنوان نیروی کار در کشور خود جذب می‌نمایند. مهاجرت کاری برای رشته مدیریت بازرگانی با توجه به شرایط کشورها متفاوت است.

     

     

    نظرات :

    زهرا نیکویی

    بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد این رشته هستم اما متاسفانه بازار کار خوبی در ایران وجود ندارد،
    بیشتر همکلاسی های بنده الان بیکار هستند، اگر قصد ورود به این رشته را دارید باید این سه چیز را داشته باشید پول ، پارتی و قصد مهاجرت.
    اگر پول دار باشید قطعاً موفق خواهید شد چون می توانید سرمایه گذاری کنید و کسب و کار های مورد علاقه خود را تاسیس کنید،
    دومین چیز داشتن پارتی (در ایران) برای اینکه بتونید سریع وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید باید یک نفوذی در سیستم بالا تر داشته باشید.
    سومین چیز به قصد مهاجرت وارد این رشته بشید که که بتونید برای ادامه تحصیل یا استخدام به خارج برید که شرایطش هزاران مرتبه بهتر از ماندن در ایران است.

     

     

    ساتال تیم

    ایده های کارآفرینی

    طراح لوگو

    آن دسته از کارآفرینان خلاقی که می‌خواهند با مالکان کسب و کارهای دیگر کار کنند، می‌توانند سرویس طراحی ارائه کنند. شما می‌توانید به کسب و کارها در طراحی متریال‌های برندینگ اصلی مانند لوگو کمک کنید.

    طراح اپلیکیشن‌

    برای آن دسته از افرادی که درکی از فناوری دارند، خلق اپلیکیشن در سال‌های اخیر به غول کسب و کار تبدیل شده‌است. شما می‌توانید سرویس طراحی اپلیکیشن ارائه دهید.

    نوسازی موقتی منازل

    می‌توانید در کارتان متمرکزتر شوید و با چند مالک فعالیت کنید که به‌دنبال فروش ملک‌شان هستند و می‌خواهند به‌شکل موقتی آن‌ها را نوسازی کنید تا به مذاق خریداران خوش بیایند.

    طراح تی‌شرت

    آیا ایده‌ی جذابی برای تی‌شرت دارید؟ شما به سادگی می‌توانید تی‌شرت‌هایی قابل فروش تولید کنید.

    نویسنده‌ی کتاب

    اگر به داستان نویسی مسلط هستید، می‌توانید کتاب‌های خودتان را بنویسید. می‌توانید به‌صورت شخصی آن‌ها را در اینترنت به عنوان کتاب الکترونیکی منتشر کنید.

    طراح وبسایت

    طراحی وبسایت همچنان یک حوزه‌ی کسب و کاری روبه‌رشد است. شما می‌توانید با کار کردن برای مشتریان‌تان یک کسب و کار طراحی وب راه‌اندازی کنید. حتی می‌توانید قالب‌های آماده‌ی سایت بفروشید.

    ستاره‌ی یوتیوب

    خوب، لازم نیست که یک ستاره باشید! ولی با استفاده از دوربین یک گوشی هوشمند و یک موضوع خوب، می‌توانید از طریق یوتیوب خودتان کسب و کاری راه‌بیندازید. شما یک‌شبه میلیونر نخواهید شد، ولی با مخاطب‌یابی قطعا می‌توانید مبلغ قابل قبولی به واسطه‌ی شهرت تازه به‌دست‌آمده‌‌تان به دست آورید.

    تعمیرکار تلفن همراه و تبلت

    معمولا این‌گونه کارها در یک مغازه انجام می‌شود، ولی شما می‌توانید به‌صورت سیار این کار را انجام دهید، به‌ویژه اگر از سرویس‌هایی مانند دیجی دکی استفاده کنید. بسیاری از افراد بر این باور هستند که اگر هزینه‌ی تعمیر یک گوشی تلفن از هزینه‌ی جایگزین کردن آن با یک گوشی دیگر بیشتر باشد، مردم گوشی‌های‌شان را عوض می‌کنند: ولی باید بدانند که سخت در اشتباه هستند. گوشی‌ها اطلاعات واقعا مهمی را در خود جای داده‌اند، از این رو مردم مایل هستند پول بیشتری برای بازگردانی داده‌های‌شان بپردازند. امروزه گوشی‌ها داده‌هایی مانند عکس در خود دارند که هر کسی از فضای ابری برای ذخیره‌ی آن‌ها استفاده نمی‌کند.

    فروشگاه کتاب‌های دست‌دوم

    اگر فروشگاه کوچکی دارید و می‌خواهید یک کسب و کار با سرمایه‌ی اندک را آغاز کنید می‌توانید به فکر راه‌اندازی یک فروشگاه کتاب‌های دست دوم باشید.  ایده کسب و کار با سرمایه کم

     

     با کمک یک تیم جوان، کتاب بنویسید

    تولید کتاب و صنعت نشر، یکی از ارزشمندترین کار هایی است که می توان برای پیشرفت فرهنگی یک جامعه داشت.

    بسیاری از نویسندگان هستند که برای نوشتن کتاب شان وقت کافی ندارند، این افراد بعضا معلم و استاد دانشگاه هستند و از چند جوان باهوش و کاربلد کمک می گیرند تا نوشتن کتاب را انجام دهند.

    این کار سبب میشود تا شما نیز از نظر جمعی کمک بگیرید و بتوانید کتاب های جالب تر و جذاب تری بنویسید. این تیم جوان می تواند برای شما تحقیقات میدانی انجام دهد تا طرح کتاب شما زیباتر شود.

    برنامه نویسی و ساخت بازی و فیلم را با کمک یک گروه انجام دهید

    اگر ایده ای برای ساخت بازی دارید، می توانید از چند برنامه نویس کمک بگیرید و خود کار نظارت و فروش را بر عهده داشته باشید.

    اجرا و تولید همیشه وقت بسیاری می گیرد و به جای آنکه مستقیما تلاش کنید تا برنامه اندرویدی برای بازی بنویسید ویا فیلم و کلیپ و انیمیشن طراحی کنید، می توانید از چند کاربلد در این زمینه کمک بگیرید و وقت صرفه جویی شده را به فکر کردن برای ایده های بیشتر صرف کنید.

    سایت فروش و وبلاگ راه اندازی کنید

    ساخت وبلاگ و وب سایت بسیار آسان است و می توانید به نصف روز انجام دهید. اگر بتوانید یک سایت را سریع راه اندازی کنید می توانید آن را به تولید کنندگان پیشنهاد کنید.

    تدریس خصوصی انجام دهید

    تقریبا می توان گفت این کار هیچ هزینه ای نیاز ندارد. شاید فقط لازم باشد مقدار مختصری کمتر از 100 هزار تومان هزینه کنید تا تبلیغات کنید.

    از سایت هایی مانند دیوار، شیپور و روزنامه میتوانید کمک بگیرید. لازم نیست در ابتدا به دروس دانشگاهی فکر کنید، می توانید از دروس ابتدایی شروع کنید.

    این را از روی تجربه بگوییم که در برخورد با بچه ها اگر بتوانید صمیمانه و مهربان باشید، خیلی زود کارتان می گیرد و بچه ها با شما دوست خواهند شد.

    ضمن آنکه والدین نیز رفتار خوب شما را به خاطر می سپرند و دوباره به شما مراجعه خواهند کرد. به جرئت می توان گفت در تدریس، مهم تر از تخصص شما، ادب و نوع رفتار شماست.

    قهرمان رمان خود باشید

    زمانی که کتابی را می‌خوانیم اغلب دوست داریم در جایگاه قهرمان اصلی داستان قرار بگیریم و در تمام حوادث رخ داده در داستان نقش داشته باشیم که گویی کتاب را در وصف ما نوشته‌اند. خب YourNovel.com اینجا وارد صحنه می‌شود. این کمپانی به مشتریان خود اجازه می‌دهد که کتاب‌های مورد علاقه خود را معرفی کنند و این شرکت کتاب‌ها را بر اساس اطلاعات گرفته شده از مشتریانش شخصی سازی می‌کند. حتی به درخواست مشتریان خود روی جلد کتاب‌ها عکس‌ آن‌ها را چاپ می‌کند. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما ایده‌پردازان این کسب و کار در حال حاضر از این راه درآمد زیادی نصیبشان می‌شود.

    ساخت زیور آلات

    زیور آلات همواره یک از کالاهایی می‌باشد که بانوان به تهیه و استفاده از آن علاقه دارند و پول و هزینه زیادی را برای این کار صرف می‌کنند. به همین خاطر ساخت زیور آلات در خانه می‌تواند یک ایده کارآفرینی پرسود برای بانوان باشد. زیرا آنها علاوه بر کسب درآمد می‌توانند از این طریق به روحیه شاد و خوبی نیز دست پیدا کنند.

    البته شما برای این کار نیازمند مهارت نیز هستید تا بتوانید به ساخت زیورآلات زیبا و جذاب بپردازید و از این طریق درآمد بیشتری را نیز به دست بیاورید.

    کارگاه تولیدی

    اگر در تولید محصولی مهارت دارید یا فردی را می‌شناسید که می‌توانند محصولی را با کیفیت تولید کنند می‌توانید یک گارکاه تولیدی راه‌ اندازی کنید. ابتدا خودتان به صورت فردی شروع به تولید تعداد محدودی کنید و بازار خرید و فروش را بسنجید.

    اگر دیدید که از آن محصول تولیدی شما استقبال شد با تعداد محدودی کارمند شروع کنید؛ ابتدا باید به دنبال خریداران عمده برای فروش محصول باشید و سعی کنید نیاز مخاطبانتان را بر طرف کنید.

    سعی کنید با افرادی همکاری کنید که مهارت‌های مکمل شما را دارند و احتمال موفقیت شما را افزایش می‌دهند.

    شرکت خدماتی

    نقش زنان کارآفرین در حوضه خدمات نیز بسیار پررنگ و موفق است. خدمات مختلف همیشه مخاطبان خود را دارند. شما هم می‌توانید شرکت کوچکی برای ارائه خدمات مورد نیاز مخاطبان راه‌اندازی کنید.

    برای موفقیت در این کار بهتر است که نوآوری و خلاقیت داشته باشید و کار خود را با تکنولوژی تلفیق کنید. برای مثال می‌توانید سایت و اپلیکیشن کسب‌و‌کار خود را از ابتدای فعالیت راه‌اندازی کنید تا مخاطبان بیشتر دسترسی داشته باشید.

     

    فروشگاه

    راه‌اندازی فروشگاه ساده‌ترین کاری است که یک کارآفرین زن می‌تواند انجام دهد. برای موفقیت در این کار هم باید تکنولوژی را وارد کار خود کنید و با نوآوری و خلاقیت خود یک مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنید.

    مرکز آموزشی

    راه‌ اندازی یک مرکز آموزشی با تمام سختی‌هایی که دارد یکی از کارهایی با درآمد خوب و لذت بخش برای کارافرینی زنان است. برای را‌ه‌اندازی مرکز آموزشی باید از نهاد‌های مربوطه مجوز‌های لازم را دریافت کنید.

    برای موفقیت در این کار به شما توصیه می‌ کنیم که همیشه در کار خود صادق باشید و شفافیت داشته باشید. مؤسسات زیادی برای آموزش مهارت‌های مختلف وجود دارند که شما برای برتری نسبت به آن‌ها بهتر است که دوره‌های مفیدتر و با کیفیت‌تری ارائه دهید و از اساتید حرفه‌ای کمک بگیرید.

     

    ساخت زیورآلات

    ساخت زیورآلات رشته‌ای است که اکثر خانم‌ها به آن علاقه دارند مخصوصا خانم‌های جوان، این رشته نیازمند سلیقه و پشتکار است.   چه کاری بهتر از تولید زیورآلات برای زنان کارآفرین، همانطور که گفته شد سلیقه امر مهمی برای تولید این محصول است.

     

    پرورش پرندگان زینتی

    پرورش پرندگان نیز یکی از ایده‌های کارافرینی زنان است. علاقه‌مندان به طیور به پرورش انواع پرندگان زینتی پرداخته و می‌توان ماهانه درآمدی بالا کسب کنند.

     

    آموزش/ مربی‌گری

    قابل توجه مربیان مشتاق آموزش: این کسب و کار به هزینه‌ی بسیار کمی از نظر راه‌اندازی یک محیط یادگیری مجازی و/ یا محیط آموزشی نیاز دارد.

    در آغاز فرآیند مربوط به استارت‌آپ، علاوه بر اینترنت سرعت بالا، به زمان و تلاش نیاز دارید. درمجموع، هزینه‌ی استارت‌آپ راه‌اندازی و هدایت یک سرویس آموزش/ یادگیری مجازی، هزینه‌ی بسیار کمی دارد.

    این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.  ایده کسب و کار با سرمایه کم

     

     کسب درآمد دلاری با یوتیوب

    برای کسب درآمد دلاری، لازم نیست که یک ستاره باشید!

    ولی با استفاده از دوربین یک گوشی هوشمند و یک موضوع خوب، می‌توانید از طریق یوتیوب خودتان کسب و کاری راه‌بیندازید.

    شما یک‌شبه میلیونر نخواهید شد!

    ولی با مخاطب‌یابی قطعا می‌توانید مبلغ قابل قبولی به واسطه‌ی شهرت تازه به‌دست‌آمده‌‌تان به دست آورید.

    اگر ویدیوهای جذابی درست کنید و وایرال شود درآمد دلاری خوبی از یوتیوب خواهید داشت.

     

    فروشگاه کتاب آموزشی

    دانش‌اموزان و عاشقان کتاب همیشه دنبال کتاب هستند.

    این می تواند نقطه‌ی شروع یک کتابفروشی باشد.

    این کسب و کار همیشه پررونق است زیرا  آموزش هیچ وقت کساد نمی‌شود.

     

    تدریس خصوصی و گروهی

    نیاز به آموزش همیشه وجود داشته ‌است. کافی است به زمینه‌هایی که در تخصص دارید فکر کنید. برای مثال، زبان‌های خارجی تدریس کنید یا به اخبارنویسی، طراحی، تکنیک‌های سئو، بورس و هر حوزه‌ای که به آن علاقه دارید فکر کنید. تدریس آنلاین مزایای بسیاری دارد. یکی از آن ویژگی‌ها کاهش هزینه رفت و آمد است.

    برای کاهش هزینه‌های راه‌اندازی وبسایت از شبکه‌های مجازی برای معرفی کار خود استفاده کنید. حتی اگر سال‌هاست تدریس می‌کنید یا سابقه آموزش دارید، می‌توانید یک مرکز آموزش آزاد با زمینه‌های تخصصیتان راه‌اندازی کنید و دوره‌های ۸ هفته‌ای دو ساعتی برگزار کنید و به طور مداوم با خانواده‌ها و فراگیران در ارتباط باشید تا از توانمند بودن شما اطمینان حاصل کنند.

     

     

     

    تولید پوشاک

    اگر دوست دارید با لباس‌های تولیدی خودتان درآمدزایی کنید، ابتدا تمرکز خود را روی نیاز بازار مثلا تیم‌های ورزشی، مدارس ابتدایی بگذارید و دامنه کاری خود را از محل زندگی خود شروع کنید. برای این‌ کار از چند خیاط خانگی دعوت کنید که در تهیه سفارش‌ها به شما کمک کنند. بعد از اینکه مشتریان وفادار ساختید، از شبکه‌های اجتماعی برای شناختن مشتری‌های بیشتر استفاده کنید. و از طریق مهمانی‌ها و دورهمی‌ها تولیدات خود را بفروشید. حتی می‌توانید به عنوان درآمد جانبی سفارش آنلاین دریافت کنید. البته در نظر بگیرید که در تولید پوشاک حرف مردم و جذب مشتریان وفادار اهمیت بسزایی دارد. پس حتما بازار تولیداتتان را پیدا کنید.

     

    ساخت زیورآلات

    ایده‌های کارآفرینی پولساز در صنعت مد به وفور یافت می‌شود. برای شروع کسب و کار خود، ایده‌ی بدی نیست که تولید اکسسوری و زیورالات تمرکز کنید. به دلیل اینکه قیمت مواد سازنده آن‌ها بالا نیست، پتانسیل رشد بالایی دارد و بهتر آن‌که در در منزل هم می‌توانید انجام دهید. مشتریان خود را بشناسید و متناسب سلیقه آن‌ها از رنگ‌ و طرح‌ها به‌کار ببرید. در واقع هزینه اولیه‌ای که شما پرداخت می‌کنید برای خرید مواد اولیه است که با جذب مشتریان بیشتر می‌توانید کار خود را گسترش دهید. مثلا یک مغازه کوچک برای فروش تولیدات خود داشته باشید و یا یک وبسایت راه‌اندازی کنید تا مشتریان بتوانند سفارش‌های خود را ثبت کنند.

     

    یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید

    یک فروشگاه آنلاین به شما این اجازه را می دهد بدون محدودیت مکانی و زمانی محصولات و خدمات خود را عرضه کنید. تا کاربران بتوانند تنها با چند کلیک بر روی

    • رایانه میزی،
    • تبلت،
    • تلفن همراه
    • لپتاپ

    کالا یا خدمات مورد نیاز خود را خریداری کند.

    البته در مورد راه اندازی فروشگاه آنلاین شما حتما می بایست؛

    • یک محصول یا خدمتی را ارائه کنید که با نیاز و خواسته های مخاطب همسو باشد.
    • بر روی سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو تمرکز داشته باشید.
    • تبلیغات کلیکی را فراموش نکنید.
    • از فعالیت در رسانه های اجتماعی غافل نشوید.

    بنابراین دقت داشته باشید صرفا راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و قرار دادن محصولات در آن شما را به درآمد آنچنانی نخواهد رساند بلکه تداوم در؛

    • اطلاع رسانی،
    • فعالیت مستمر در محیط آنلاین،
    • تبلیغات هدفمند،
    • سرمایه گذاری روی برند از مهمترین عوامل محسوب می شود.

     

    سایت آموزش

    بی شک آموزش و یادگیری موضوعی است که هر کسی نیاز دارد و امروزه یکی از بهترین ایده های کسب و کار اینترنتی در ایران است. در هر زمینه ای که تخصص دارید و می توانید آن را به دیگران آموزش دهید می توانید وب سایت راه اندازی کنید. می توانید در سایت هایی که آموزشی هستند مثل فرانش ثبت نام کنید و ویدئوی آموزشی خود را به اشتراک بگذارید.

    این ویدئو ها می توانند رایگان باشند و یا اینکه قیمت های مختلفی داشته باشند. نمونه ای از ویدئو های آموزشی خود را می توانید در آپارات یا یوتیوپ به اشتراک بگذارید تا بینندگان را به سایت خود هدایت کنید. استفاده از کتاب و مقاله و فایل های آموزشی می تواند مفید باشد.

     

    سایت خدمات

    می توانید از راه دور به مشتریان خدمات ارائه دهید. راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس مهارت های خود و فروش آن به مشتریان می تواند گزینه ای خوبی برای کسب درآمد از اینترنت باشد. این خدمات می توانند به صورت فیزیکی باشند و یا محصولات دانلودی یا خدماتی مثل طراحی و…

    شما با این روش می توانید بدون اینکه به مکان خاصی نیاز داشته باشید با خیلی از هم گروهی های خود وارد کار شوید. به علاوه سپردن کار به دیگران می تواند بخشی از هزینه های شما صرفه جویی کند مثلاً پول برق و اینترنت.

     

    فروشگاه اینترنتی

    یکی دیگر از ایده های جالب کسب و کار اینترنتی٬ داشتن فروشگاه و فروش اینترنتی می باشد. می توانید در شروع کار قبل از اینکه سایتی داشته باشید از فروشگاه سازهای رایگان استفاده کنید.

    در برخی سایت های فروشگاه‌ساز می توانید حداقل ۵۰ محصول را به رایگان در فروشگاه شخصی خود داشته باشید و حتی می توانید همکاری در فروش داشته و محصولات دیگران را در سایت قرار دهید و بفروشید. یعنی بدون داشتن محصول و فقط با مشارکت در فروش می توانید کسب درآمد کنید.

    این فروشگاه سازها را می توانید به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کنید و همچنین می توانید دامنه بخرید که قیمت چندانی ندارد. داشتن فروشگاههای تلگرامی هم ایده خوبی است. در یک کارگاه تخصصی ما به شما آموزش می‌دهیم که بر روی کانال تلگرام خود فروشگاه آنلاین با قابلیت پرداخت بانکی قرار دهید.

    دانلود پادکست »  کسب درآمد اینترنتی و اسرار موفقیت در کسب و کار اینترنتی

    بعد از اینکه کارتان رونق گرفت می توانید سایت بزرگتری هم داشته باشید. داشتن مهارت در زمینه سئو خیلی مهم است و حتما یا آموزش ببینید و یا از یک کارشناس با تجربه کمک بگیرید. در فن فروش سعی کنید بیشتر یک مشاور دلسوز باشید تا فروش خود به خود صورت بگیرد. ارتباط موثر با مشتری خیلی مهم است.

    فراموش نکنید مهم ترین احساس مشتریان احساس مهم بودن است. شما با رفتار خود به آنها حس مهم بودن را بدهید. سعی کنید مورد اعتماد مشتریان باشید و محصولات خود را به همان اندازه ای که قابلیت و کیفیت دارند تبلیغ کنید و به دیگران بشناسانید.

    هزینه ارسال رایگان برای فروشگاه ایده خوبی است و به نظرم حس خوبی به مشتری می‌دهد.

     

     

    برگزاری کارگاه و سمینار

    یک کسب و کار اینترنتی پولساز دیگر برگزاری کارگاه های آموزشی و سمینارها به صورت مجازی و حضوری است که می تواند سود خیلی خوبی داشته باشد. این کارگاه‌های تخصصی در هر زمینه ای می تواند باشد.

    شما حتی می‌تواند واسط بین کسانی باشید که مهارت خاصی دارند ولی وبلاگ یا سایت ندارند. جلسات آنلاین و مراسم حضوری با قشرهای مختلف جامعه می‌تواند جذاب باشد.

    به عنوان مثال خانم های زیادی در خانه تنها هستند و به خاطر پر شدن تنهایی خود به باشگاه یا جاهای دیگر می روند. خیلی‌ها دوست دارند سرگرم شوند.

    جلسات آنلاین و دادن ایده‌های خوب و کارآمد می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند و با مخاطبان زیاد می توانید بر اساس نیاز های آنها تبلیغات بگیرید یا محصولات خود را تبلیغ کنید. 

    مثلاانجمنی برای خانم‌های خانه‌دار، انجمنی برای بازنشسته‌ها، انجمنی برای کارمندان، انجمنی برای بساز بفروشها، انجمن‌هایی که الان در جامعه ما خیلی کم هستند و یا اصلا نیستند. شاید انجمن بچه های زیر ۷ سال اصلا وجود نداشته باشد و …

     

     

     

     

    ساتال تیم

    بهترین نظریه مدیریت

      برخی از نظریه پردازان اصلی مدیریت چه اعتقادی دارند؟

    * نظریه فردریک دبلیو تیلور علمی است.

    * نظریه هانری فایول اداری است.

    * نظریه ماکس وبر بوروکراتیک است.

    * نظریه التون مایو مبتنی بر روابط انسانی است.

    * نظریه لودویگ فون برتالانفی سیستمیک است.

    * نظریه داگلاس مک گرگور انواع مختلف کارگران است.

     

    کارکنان تمایل دارند از مدیران معتبری لذت ببرند که برای آنها به عنوان افراد و حرفه ای ارزش قائل هستند.

    مدیریت حوزه ای است که دائماً در حال تغییر است و هم هنر و هم علم است. بیشتر محیط‌های کاری امروزی از تئوری‌های مدیریتی متعددی برای اطمینان از خروجی بهینه کارکنان استفاده می‌کنند. در حالی که بسیاری از این سیستم ها ترکیبی از تئوری ها و استراتژی های متعدد هستند.

     

    نتیجه نهایی در نظریه های مدیریت

    کِی می‌گوید: «در دنیای واقعی کار، تعداد کمی از مدیران و رهبران کسب‌وکار آگاهانه از تئوری‌های مدیریت به‌عنوان چارچوب‌های سفت و سخت برای پایبندی یا به‌عنوان اصول راهنما درازمدت استفاده می‌کنند». گفته می‌شود، بسیاری تلاش می‌کنند تا آگاهانه عناصر فردی تئوری‌های مدیریتی ترجیحی خود را در سبک مدیریتی گسترده‌تر خود بگنجانند.

    وقتی نوبت به اجرای تئوری های مدیریت می رسد، درک این نکته مهم است که هیچ دو کارمند یا کسب و کار یکسان نیستند. یک سبک خاص ممکن است یک کارمند را آزار دهد، در حالی که کارمند دیگری ممکن است به زیبایی پاسخ دهد. مدیریت هم هنر است و هم علم و برای یک مدیر کارآمد بودن بیش از درک برخی نظریه ها نیاز است. اینکه چگونه آنها را عملی می کنند چیزی است که مدیران خوب و بد را از هم جدا می کند.

     

    منبع » Bennett Conlin

    ساتال تیم

    بزرگان مدیریت که واقعاً رشته مدیریت خواندند

    اگر نگاهی به بزرگان مدیریت بیندازیم خواهیم دید که بیشترشان از رشته های دیگر تحصیلی وارد مدیریت شدند و باعث رشد و شناخته شدن خود شدند ، اما در اینجا می خواهیم به مشاهیر مدیریتی که واقعاً در رشته مدیریت تحصیل نمودند و پیشرفت کردند را برای شما بیاوریم.

     

    فرانک و لیلیان گیلبرت (Frank & Lillian Gilbert)

    گیلبرت

    فرانک گیلبرت متولد سال 1868 در فیرفیلد آمریکا. وی دارای دکترای مدیریت و روانشانسی بود. همچنین در کار ساخت و ساز بود و همسر وی یعنی لیلیان گیلبرت دارای دکترای مدیریت بود. علت اینکه همیشه اسم این دو نفر با هم آورده می‌شود این است که یک موسسه مشاوره مهندسی به نام خودشان راه اندازی کردند.

    هرچند گیلبرت همکاری بسیار زیادی با تیلور داشت اما یک تفاوت تفکری اساسی با وی داشت و آن هم این بود که بر عکس تیلور که سمبل ساعت زمان سنجی برای افزایش سرعت کار بود، گیلبرت برروی حرکات انسان و چگونگی انجام راحت‌تر و بهتر آن تمرکز داشت. کلا گیلبرت‌ها را می‌توان بنیانگذار دانش ارگونومی هم دانست.

    فرانک در سال 1924 و لیلیان در سال 1972 از دنیا رفتند.

    کلیدواژه شهرت: زمان‌سنجی و حرکت‌سنجی. اولین موسس جامعه مدیریت علمی

     

    راسل ایکاف (Russell L. Ackoff)

    راسل ایکاف

    بسیاری از اندیشمندان دنیای مدیریت معتقدند که در میان معاصران هیچکس به اندازه ایکاف بر اندیشه‌های مدیران تاثیر نگذاشته است. در یک کلام می‌توان ایکاف را یکی از بزرگترین فیلسوفان مدیریت (دارای نظریات فلسفی در مدیریت) دانست. برخی هم از او به نام مرد رنسانس یاد می‌کنند.

    وی متولد سال 1919 در فیلادلفیا آمریکا است. وی استاد علوم مدیریت دانشگاه پنسیلوانیا بود. همچنین در سال های 1989 تا 1995 استاد بازاریابی دانشکده واشنگتن بود. ایکاف در سال 1941 در رشته معماری فارغ‌التحصیل شده و در سال 1947 دکترای فلسفه را از دانشگاه پنسیلوانیا گرفت. نویسنده بیش از 22 کتاب مرجع و باارزشی مدیریتی از جمله (احیای اقتصاد غرب، برنامه‌ریزی تعاملی و طرح آرمانی) بود. نویسنده بیش از 200 مقاله علمی. رییس پیشین جامعه تحقیق در عملیات آمریکا بوده است. 

    دارای دکترای افتخاری از دانشگاه‌های: لنکستر انگلستان، واشنگتن، نیوهاون، پونتیفیکا پرو، لینکلن شایر و هامبرساید انگلستان و همچنین عضو آکادمی علوم طبیعی روسیه.

    در سال 2000 به افتخار وی، مرکز ایکاف را برای مطالعات سیستم‌های پیچیده در دانشگاه پنسیلوانیا تاسیس کردند.

    وی در بیش از 350 شرکت و 75 آژانس دولتی در آمریکا و سایر نقاط جهان تجربه، تحقیق، مشاوره یا آموزش داشته است.

    وی بنیانگذار «رویکرد انقلابی در برنامه ریزی» و نظریه پرداز «برنامه ریزی تعاملی» است. ایکاف بر این باور است که «برنامه ریزی تعاملی» ابزاری برای کنترل تغییر و آثار آن و افزایش سرعت سازگاری با دگرگونی هایی است که قادر به کنترل شان نیستیم. این تغییرات، پیوسته از عصر ماشین تا عصر کنونی - که او آن را «عصر سیستم ها» می‌نامد - ادامه داشته. اندیشه برتر در عصر ماشین که به مدت 400 سال بر دنیای غرب حکومت کرد، «تفکر تحلیلی» مبتنی بر تجزیه و تحلیل بود. در حالی که تفکر نوین، «تفکر ترکیبی» است که در آن، تمامی روابط متقابل اجزا یک سیستم در قالب کلیت و تمامیت سیستم دیده می‌شود، بدون آنکه اجزای مستقل آن به صورت انفرادی و جدا از سیستم، معنا داشته باشد. در این نوع رویکرد فکری، شناخت از کل به جزء پیش می‌رود و نوعی «کل نگری» حاکم می شود.

    در کل ایکاف یکی از پیش‌برنده‌های تفکر سیستمی است.

    وی درسال 2009 از دنیا رفت.

    کلیدواژه شهرت: فلسفه مدیریت، تفکر سیستمی و برنامه‌ریزی تعاملی

     

    مردیت بلبین (Meredith Belbin)

    مردیت بلبین

    متولد 1936 در انگلستان. دارای دکترای روانشانسی مدیریت و استاد افتخاری دانشگاه هاروارد. وی تئورسین و نظریه پرداز "سازندگان تیمی" (Team Builder) است که خیلی از اندیشمندان ، او را پدر کارتیمی می‌دانند. در دهه 1980 کتاب های پایه‌ای کارتیمی از جمله "ساختار آینده سازمان‌ها" و "بعد از کارگروهی" و "مدیریت تیم‌ها"را منتشر کرد.

    تست بلبین یکی از معروفترین تست‌های مدیریتی مخصوص شناخت نقش افراد در تیم‌هاست که در بخش مدیریت شخصی این سایت موجود است.

     کلیدواژه شهرت: کارتیمی

     

     

     

    بیل اسمیت (Bill Smith)

    بیل اسمیت

    بیل اسمیت (1929- 1993) پدر شش سیگما نامیده شده است. وی در نیویورک به دنیا آمد و در سال 1952 از U.S.Naval Academy فارغ التحصیل شد و در دانشگاه Minnesota (دانشکده مدیریت که اکنون به نام Carlson School of Management شناخته می شود) تحصیل کرد. در سال 1987 بعد از 35 سال کار در زمینه ی مهندسی و تضمین کیفیت، وی به شرکت "موتورولا" پیوست و به عنوان نائب رئیس و مدیر ارشد تضمین کیفیت برای بخش محصولات موبایل مشغول به خدمت شد.

    بیل اسمیت سال هایی را برای متقاعد کردن مدیران "موتورولا" در رابطه با پروسه ی جدید کنترل کیفیت خود (که شش سیگما نامگذاری نموده بود) سپری کرد.

    شش سیگما، سیکل مدیریت کیفیت جامع است که در نهایت برای شرکت "موتورولا" بیلیون ها دلار به ارمغان آورد.

    کلیدواژه شهرت: مبدع شش سیگما (6Sigma)

     

     

     

    ساتال تیم